Expert review

Stepping stones : Expert review

Aanleiding

De experts bij Gravity Media zijn allemaal bekend met het Koffiekaartje concept en hebben hier zelf ook vaker aan ontwikkeld. Ze kennen de valkuilen van het platform dan ook als de beste. Ik heb met UX-expert mike en Grafisch ontwerpster Laura een sparsessie gehouden om het product te voorzien van feedback.

Onderzoeksvraag:
Wat vinden de experts van de bedachte oplossing?

Doelen

  • Het ontwerp verbeteren
  • Visie en probleemstelling verbeteren door vakexperts te spreken
  • Sparren over mogelijke oplossingen

Resultaten

Tijdens de gehele onderzoek- en wireframe-fase heb ik de experts binnen het bedrijf goed up-to-date gehouden. Nadat ik mijn eerste wireframes af had heb ik mijn wireframekeuzes met ze doorgesproken en uitgebreid om feedback gevraagd. Vooral de introductie van het concept met de lijntjes werd zeer lovend ontvangen, echter waren er ook een hoop verbeter punten. UX-designer Mike gaf aan dat de edities binnen het Koffiekaartje altijd populair zijn. Het een moet het andere niet uitsluiten adviseert hij. Het lijkt hem een goede idee om af en toe toch nog een editie te verkopen die op basis van de experts van het Koffiekaartje is samengesteld. Omdat de horecazaken toch al aangesloten zijn bij het platform kan dit met een enkele kliks online samengesteld worden. Ook mist hij op de “single horecazaak pagina” een beetje het toevoegen van de zaak. Er staat een plus icoontje in het klein, hij adviseert mij om vaker een voeg toe aan kaartje knopje toe te voegen om de Click-Through Rate binnen het platform te vergroten. Grafisch ontwerpster Laura adviseert mij om ergens in het platform de logo’s van het bedrijf te verwerken. Dit is voor de klant een belangrijk beeldmerk omdat dit ook op het kaartje terugkomt. Al deze feedback is doorgevoerd in een versie 2.0 van het prototype.

Conclusie

Door de feedback van Laura en Mike is in het uiteindelijke ontwerp een extra voeg toe aan winkelmandje knop toegevoegd. En zijn de logo’s van de deelnemende zaken in het ontwerp verwerkt.

Foto: Extra knop en logo van de zaak