Campagne strategie

  • Communicatie
  • Design
  • Marketing
  • Cas Bukkems
  • 20-06-2021
  • Library
  • Showroom

Aanleiding
Om ons product op te markt te promoten zal er een campagne gestart worden. Dit kan op verschillende manieren. Via Internet of offline. Ik heb hiervoor twee verschillende campagnes opgesteld met twee verschillende inhakers. Deze zijn beide bruikbaar voor on- en offline platformen.

Aanpak
Voor de basis opzet van de campagne zijn er bepaalde stukken uit de communicatiestrategie gepakt. In de strategie is dan uiteindelijk beschreven hoe deze zijn toegepast in de campagnes. Omdat er uit de communicatiestrategie is gekomen dat de “issue-managment” het beste past bij onze doelgroep Bukkems (2021), heb ik gekozen voor een boodschap met een positieve lading. De focus ligt in de campagne op de voordelen en niet op het probleem. De eerste campagne speelt bijvoorbeeld in op het voordelen van vroegtijdig machtigen, het voordeel hiervan is dat je zonder zorgen op vakantie kan. De boodschap vroegtijdig machtigen is zorgeloos genieten kan door een divers aantal spreuken ingevuld worden. Een voorbeeld hiervan zou kunnen zijn vroegtijdig machtigen is lekker genieten van de kleinkinderen. Zo kan je de poster een compleet andere look geven terwijl je wel dezelfde boodschap houdt. Bij de leeftijd van bijvoorbeeld 75 jaar krijgt iedere burger van Nederland een adviesbrief thuis met de mogelijkheden van machtigen. Zo kan je de campagne ook gebruiken om ouderen actief te benaderen om actie te ondernemen.

Resultaat
Twee sterke campagnes met twee totaal verschillende boodschappen. De campagnes zijn gevalideerd met een enquête met een breed testpubliek. Deze test is terug te lezen op de volgende pagina.
https://www.casbukkems.nl/enquete-machtigingscampagnes/
De campagne over het zorgeloos machtigen werd het meest lovend ontvangen. De boodschap kwam super over en iedere respondent wist na de enquête precies wat en waarom deze campagne zo belangrijk is.

Campagne 1:
Speelt in op de positieve kant van vroegtijdig machtigen.

Campagne 2:
Activeert gebruikers om het onderwerp machtigen bespreekbaar te maken.

Bronnen
Van der Linde, M. Customer intimacy. Geraadpleegd op 17 mei 2021,
van
https://www.strategischmarketingplan.com/marketingstrategieen/customer-intimacy/

Van der Linde, M. Communicatiestrategie. Geraadpleegd op 18 mei 2021, van
https://www.marketingbright.nl/communicatieplan/communicatiestrategie/

Smart connections.  Customer intimacy.
Geraadpleegd op 17 mei 2021, van
https://www.smartconnections.nl/project/customer-intimacy/


Feedback

Sterke campagne met een helde boodschap, beide campagnes zien er grafisch super sterk uit!
Matthijs Goense, Novum

Bekijk drive document