Maslow methode

  • User Experience
  • Cas Bukkems
  • 30-05-2021
  • Library
  • Stepping stones

Aanleiding
De theorie van Maslow is een methode die is gebaseerd op de behoefte van de mens.
Deze methode beschrijft vijf fasen die zich focussen op wat de mens motiveert en focust op het vervullen van de behoefte. Om te kijken wat de behoefte zijn van de gebruikers van het Centrale Machtigen Register heb ik de methode toegepast. Dit zijn behoeftes die gerelateerd zijn aan de tool.

Aanpak
Door voorafgaand aan het opzetten eerst de vijf lagen goed te bestuderen heb ik een goede fundering kunnen leggen voor mijn Maslow. De focus ligt bij mij vooral op de zekerheid die dit platform je biedt. Het neemt de zorg uit handen het speelt dus in op het psychologische aspect in plaats van het technische aspect.

Resultaat
Uit de Maslow methode blijkt als resultaat dat er wat meer aandacht richting het creƫren van vertrouwen moet. Het resultaat van de Maslow methode komt denk ik het beste naar voren in de campagne. De bovenste laag van de Maslow methode gaat over zelf-realisatie. Dit is het maximaal haalbare binnen deze methode. Bij mijn Maslow methode is dat: geen zorgen meer hebben omdat je al je zaken goed uit handen hebt gegeven. Samen met een aantal marketing methodes wordt er daar ingespeeld op het gevoel van rust ervaren en de vrijheid die het vroegtijdige machtigen met zich mee brengt. Zie hieronder de campagne poster.


Bron

Medium(2016). Peter Morbille’s User Experience honeycomb
Geraadpleegd op 18 mei 2021,
https://medium.com/@danewesolko/peter-morvilles-user-experience-honeycomb-904c383b6886

 

Bekijk bijlage