Onderzoekspresentatie

  • Communicatie
  • Professionele houding
  • Cas Bukkems
  • 15-03-2021
  • Showroom

Aanleiding
Om al het onderzoek van de groep te pitchen aan de opdrachtgever heb ik een onderzoek presentatie opgesteld. Ik heb van ieder zijn onderzoek de belangrijkstep punten geanalyseerd en deze in korte en bondige kopjes gezet. Om het onderzoek goed te laten overkomen bij Matthijs van Novum heb ik een visueel sterke presentatie gemaakt in Adobe XD.

Aanpak
Ik heb de presentatie zo ingedeeld dat iedereen om de beurt zijn eigen onderzoeken kan presenteren, met duidelijke illustraties heb ik het woord gebruik in de presentatie zo laag als mogelijk gehouden. Hiervoor heb ik iedereen zijn onderzoek stukken meerdere malen moeten doorlezen. Hierdoor heb ik de onderzoeken in korte stukjes weten op te splitsen om het duidelijk te kunnen presenteren Door de presentatie in XD te maken is hij visueel aantrekkelijker geworden waardoor ik de aandacht beter bij de presentatie kan houden.

Resultaat
Door onze resultaten gedetailleerd uit de leggen, hebben we meer inzichten en kennis vanuit Matthijs kunnen krijgen. Door goed te sparren met Matthijs hebben we meer richting gekregen voor CUI prototype. Hij gaf aan dat het slim was de W3 guidelines te gebruiken die gebruiken ze namelijk bij Novum ook vaak.

Feedback

Jullie hebben niet stil gezeten, wat een werk hebben jullie geleverd. Kijk goed naar het onderzoek van machtigen wat ik jullie door heb gestuurd. Hang je customer journey en ideation op aan je interviews, koppel deze resultaten. Denk er ook aan je interviews goed te documenteren.
Matthijs Goense, Novum

Duidelijke presentatie, goed verhaal. Ik zou de volgende keer de interview resultaten anders vormgeven. Het lijkt nu of je 100 mensen hebt geïnterviewd terwijl het er maar 7 zijn.
Evelien Garde-Perik, Fontys

Bekijk video Bekijk drive document